STEAM 2024 (Terceiro ciclo)

Aprendendo a Construír unha Carrilana no Ámbito de Aprendizaxe STEAM

Este ano vivimos unha experiencia fascinante dentro do ámbito de aprendizaxe STEAM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñería, Arte e Matemáticas). Esta vez, embarcámonos nun proxecto que non só puxo a proba as nosas habilidades técnicas e creativas, senón que tamén nos ensinou valiosas leccións sobre traballo en equipo e perseveranza. O reto? Construir unha carrilana!

Que é unha Carrilana?

Para aqueles que non estean familiarizados co termo, unha carrilana é un vehículo de inercia, xeralmente sen motor, que se desliza por unha pendente. Construir unha carrilana implica entender principios básicos de física e mecánica, así como aplicar conceptos de deseño e creatividade.

Paso a Paso no noso Proxecto

1. Introdución ao Proxecto:

Comezamos cunha sesión introdutoria onde explicamos que é unha carrilana e mostramos algúns exemplos. Para entender ben este concepto, achegámonos as máquinas simples e as máquinas compostas, dun xeito teórico, lúdico e creativo.

2. Investigación e Deseño:

Os estudantes dividíronse en pequenos grupos e asignóuselles a tarefa de experimentar sobre que sucedía coas forzas, o rozamento, a gravidade... cando usaban as súas mini carrilanas. Tomaron datos e crearon gráficas que os levaron a algunhas conclusións moi interesantes.

3. Construcción dunha maqueta:

Comezamos aprendendo que eran as escalas e como se utilizaban na vida cotiá, para logo usar as medidas que tiñamos para implementar en cartón, unha carrilana que sería o noso primeiro deseño, a tamaño real. Aprendemos a medir, a marcar ángulos, a visualizar espacialmente obxectos máis grandes partindo duns máis pequenos.

4. Materiais e Construción:

Reunimos os materiais necesarios, onde contamos coa inestimable axuda de "Maderas Porriño", que nos facilitou a madeira que precisamos. Durante varias sesións, os estudantes traballaron na construción das súas carrilanas baixo a supervisión do mestre. Foi incrible ver como cada grupo abordaba o desafío de maneira diferente, achegando a súa creatividade e habilidades únicas.

5. Leis de Newton:

Nesta viaxe e para entender como se moven os corpos, estudamos as leis que nos ensinou Newton, como a Lei da Gravidade, a da Inercia, a da Dinámica, e a de acción e reacción. Descubrímolo a través de diferentes experimentos que nos meteron de cheo na maxia da ciencia.

6. Decoración:

Finalmente, cada equipo decorou a súa carrilana como quixo, amosando a gran creatividade que atesoura a nosa rapazada

7. Congreso:

Para rematar esta aventura, presentamos o noso traballo no IV Congreso EDUCODS, e incluso tivemos un encontro de carrilanas, como ben vos contan noutra fermosa entrada deste blogue.

Leccións Aprendidas

Este proxecto non só nos permitiu aplicar conceptos de ciencia, tecnoloxía, enxeñería, arte e matemáticas de maneira práctica, senón que tamén nos ensinou valiosas leccións de vida. Os estudantes aprenderon a colaborar, a manexar a frustración cando algo non saía como esperaban e a celebrar os logros alcanzados.

Ademais, vimos como a integración de diferentes disciplinas pode enriquecer enormemente o proceso de aprendizaxe. Construír unha carrilana non é só un exercicio de enxeñería; é unha oportunidade para explorar a creatividade, o deseño e o traballo manual, todo dentro dun contexto educativo significativo.




Ata a próxima aventura STEAM!

Espero que esta entrada de blog capture a esencia da experiencia e motive a outros a explorar proxectos similares nas súas aulas. Feliz ensino!

Comentarios